Bart blogt

Zelfreflectie

1 mei 2014   Zelfreflectie is een van de minder ontwikkelde competenties bij vo-schoolleiders. Dat is een van de conclusies uit het rapport van de inspectie over de kwaliteit van schoolleiders. De algemene conclusie is dat voor beter onderwijs, nog betere schoolleiders nodig zijn. Jammer dat hier gesteld wordt ‘nog…

Lees meer

In de ban van…

1 april 2014   Ook in het onderwijs hoor je vaak de klacht dat er weer iets nieuws moet. Nog maar net bezig met een vernieuwing of de volgende staat alweer voor de deur. Dat heet: hypezucht. De laatste weken staat de iPad en het daaraan gekoppelde gepersonaliseerd leren in…

Lees meer

Onderbouw en bovenbouw: reik elkaar de hand

6 maart 2014   Veel scholen worstelen met de aansluiting onderbouw-bovenbouw en daarbij is de TL-afdeling zeker geen uitzondering. Als we pleiten voor doorlopende leerlijnen vanuit het po naar het vo en van het vo naar het mbo/havo, zullen we toch eerst onze eigen zaakjes op orde moeten hebben. In…

Lees meer

Project leerling 2020: gepersonaliseerd leren

27 november 2013   De VO-raad is gestart met een project Leerling 2020. De vraag ligt voor of het mogelijk is en hoe het mogelijk is om een op een individuele leerling gericht leertraject tot stand te brengen. Het wordt gepersonaliseerd leren genoemd. Daarbij staan de mogelijkheden die ict-middelen bieden…

Lees meer

2F – 1

17 september 2013   Ministerie van OCW T.a.v. staatssecretaris Sander Dekker Postbus 16375 2500 BJ  DEN HAAG   Utrecht, 17 september 2013   Geachte staatssecretaris,   Namens het Platform-TL wil ik u op de hoogte stellen van onze zorgen rond de gang van zaken met de implementatie van de 2F…

Lees meer

La Rentree

6 september 2013   Maandag 2 september is het schooljaar 2013-2014 echt van start gegaan. Iedereen gaat weer naar school. Maar een gemeenschappelijk startmoment hebben we eigenlijk niet meer. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Frankrijk. Een van de hoogtepunten in het jaar is La Rentree, het begin van het nieuwe…

Lees meer

Op de website is een disclaimer van toepassing.   –  Copyright (c) Platform Theoretische Leerweg



Design en ontwikkeling CreatieveVrienden.nl
X

Bij het doorgaan van gebruik van deze website, accepteer je het gebruik van cookies. MEER INFORMATIE

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close