De toekomst van de TL, GL en mavo

Op de conferentie van 15 februari jl. over de toekomst van de vmbo-leerling werd heel duidelijk dat , hoe onzeker ook, de werkelijkheid van onze leerlingen en ook van de leraren steeds meer in een stroomversnelling van veranderingen terecht zal komen. Dit moet gevolgen hebben voor het onderwijs.

 

Het Platform-TL wordt op dit moment veelvuldig benaderd om mee te denken hoe de TL toekomst bestendigd gemaakt kan worden. Allereerst heeft het ministerie zeer nadrukkelijk ons gevraagd mee te denken over enkele urgente vraagstukken die door de Tweede Kamer op het bordje van de staatssecretaris is gelegd: hoe LOB verankeren in de TL? Hoe kan praktische beroepsvoorbereiding ook in de TL een plaats krijgen?

 

De vragen zijn zeer eenvoudig en weinig gecompliceerd. Echter iedereen beseft dat het een zeer gecompliceerd antwoord zal opleveren. Immers de TL bestaat niet. Afhankelijk hoe de TL is gepositioneerd , bepaalt sterk hoe een TL eruit ziet. Vooral de antwoorden op de vragen die ons worden voorgelegd, zullen zeer verschillend ingekleurd worden.

 

Niet alleen het ministerie klopt op de deur van het Platform. Ook de SLO en Platform Bèta Techniek willen graag met leden van het Platform-TL aan het werk om de TL een nieuw aanzicht te geven. Natuurlijk staat LOB boven aan hun lijstje maar ook denken over een curriculum over de hele breedte van de TL staat op de agenda.

 

Daarom zal het Platform-TL intensief met de leden in contact moeten komen. We roepen de leden daarom op om te melden bij het secretariaat of je school mee wil denken, ontwerpen enz.. Natuurlijk hoopt het bestuur dat we massaal deze kans grijpen om onze inbreng te hebben over onze eigen toekomst.

 

Je kunt je school aanmelden bij: info@platform-tl.nl

 

Platform TL

< Ga terug


Op de website is een disclaimer van toepassing.   –  Copyright (c) Platform Theoretische Leerweg



Design en ontwikkeling CreatieveVrienden.nl
X

Bij het doorgaan van gebruik van deze website, accepteer je het gebruik van cookies. MEER INFORMATIE

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close