Puberaal, lastig of radicaliserend

 

door Ine Spee, Stichting School & Veiligheid

 

De wereld om ons heen, met al zijn politieke en maatschappelijke onrust, komt ook de school binnen. Polarisatie in de klas of op het schoolplein, de zorg om uitreizende jongeren, vluchtelingenstromen die dichtbij komen en soms voor verdeeldheid zorgen en /of incidenten in de omgeving van de school.

 

Leerlingen doen soms radicale uitspraken, wanneer is er sprake van puber­gedrag en wanneer is er sprake van radicalisering? Hoe ga je als leraar om met de spanningen in de klas, die het gevolg zijn van de politieke en maatschappelijke onrust in de wereld? Hoe blijf je in con­tact met je leerlingen en met je collega’s over niet-pluis gevoelens? In deze workshop verkennen we de rol van de school in deze rustige tijden en de mogelijkheden van de docent in de klas.

Let op: deze workshop duurt 90 minuten.

 

Ine Spee

Op de website is een disclaimer van toepassing.   –  Copyright (c) Platform Theoretische Leerweg



Design en ontwikkeling CreatieveVrienden.nl
X

Bij het doorgaan van gebruik van deze website, accepteer je het gebruik van cookies. MEER INFORMATIE

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close